Copywriting & je Persoonlijkheid™

Effectieve conversie-copywriting is een mix van bewezen technieken, geïnjecteerd met jouw unieke persoonlijkheid™ Ontdek hoe je de copywriting op je website verbetert voor een hogere conversie.

Je bezoekers willen beter worden van het bezoek aan jouw website.

Meer tijd, minder zorgen, een betere gezondheid, aantrekkelijker zijn, meer geld, minder werken, meer vrijheid.

In andere woorden:

Je bezoekers willen precies hetzelfde als jij en ik – een ‘beter’ leven.

Gaat jouw product of dienst ons hierbij helpen?

Als je een business hebt op internet ben je bezig met verkopen. En daar heb je een goede verkoper voor nodig.

En wie is die verkoper? De copywriting op je website.

Copywriting op internet is een ‘verkoper’ die je met woorden verleidt tot een aankoop. Natuurlijk, de heer Copy Writing toont je ook mooie afbeeldingen van het product. Hij zal je kennis laten maken met tevreden klanten die hun succesverhaal vertellen op de website.

Tekst, afbeeldingen en eventueel een video op je verkooppagina, zijn het enige houvast waar een potentiële klant de waarde van je product mee kan bepalen.

Conversie-copywriting en de verbeelding

Effectieve conversie-copywriting neemt je lezer mee op een reis door zijn bewustzijn, waar hij fantaseert over het in bezit hebben van product X en hoe dit product zijn leven gaat verbeteren.

Om dit verbeeldingsproces op gang te brengen, zul je eerst een verbinding tot stand moeten brengen met je lezer: begrijp je zijn problemen? Voel je de pijn die hij voelt?

Vraag je dit eens af:

Naar wie luister jij zelf? Voor wie heb JIJ aandacht?

Luister je naar iemand die je haarfijn uitlegt hoe de probleemvork PRECIES in de steel zit of naar iemand die onmiddelijk over zijn perfecte -supertoppie- product begint?

Iedere verkoper begint met een achterstand… zodra er iets wordt aangeprezen, gaat de bullshit-detector aan. En terecht:

Decennia verkooppraatjes, misleidende reclame en teleurstellingen in (te) dure producten, heeft vertrouwen in verkopers onder het absolute nulpunt gebracht.

Maar wacht… het is nog niet te laat.

De heer Copy Writing, de topverkoper op jouw website

Meneer Copy Writing is niet voor niets topverkoper op vele websites.  Hij mag dan wel geen verkoper van vlees en bloed zijn. Hij heeft het hart op de juiste plaats zitten:

Hij wil een goed en eerlijk product verkopen waarmee het leven van zijn lezer zal verbeteren:  zonder overdreven beloftes te maken, het product te hypen(!!!) of valse trucjes te gebruiken.

Één van de meest krachtige, persuasieve copywriting technieken is om eerlijk te zijn over je product. En de (emotionele) voordelen op verbeeldende, levendige, inspirerende en motiverende manier te beschrijven.

Effectieve conversie-copywriting:

  •  informeert
  •  amuseert
  •  emotioneert
  •  inspireert
  • ACTIVEERT

Wanneer je werkelijk gelooft in de positieve veranderingen die jouw product of dienst kan bijdragen aan het leven van je klant, raak je van nature enthousiast.

Dit natuurlijke enthousiasme is aanstekelijk!

Verkopen – face to face of op een beeldscherm via copywriting – is de overdracht van informatie, enthousiasme en overtuiging over de waarde van een product.
Deze overdracht loopt via het bewustzijn van de verkoper naar het bewustzijn van de koper.

In een normale winkel, stelt een goede verkoper je de juiste vragen op het juiste moment. Hij speelt in op je lichaamstaal en analyseert razendsnel jouw antwoorden op zijn vragen. Op een website mis je deze belangrijke interactie. Meneer Copy Writing moet dus iedere vraag – die mogelijk opkomt tijdens het lezen van de verkooptekst – onmiddellijk beantwoorden.

Wanneer jouw topverkoper, de heer Copy Writing zijn schrijfwerk goed heeft gedaan, zal de overdracht van informatie een conversie opleveren en heeft hij van een lezer, een klant gemaakt.

 

TWEET, LIKE of GOOGLE+ je deze post even?
Positief Internet Karma Voor Jou 🙂