GRATIS! De Ultieme Verleider

Je verkoopt een product op  je website. Je hebt een goede salestekst, een mooie aanbieding…

Maar:

De bezoeker op je website HAAT risiko…

Risiko als in: geld kwijtraken.

Krijgt hij waar voor zijn geld? Werkt het écht? Wat als hij niet tevreden is over het product?

Alarmbellen gaan af in zijn hoofd. Hij voelt zijn klamme handje op de muis.

Toch maar niet…

*KLIK*… weg.

Welnu mijn vriend, het is tijd om GRATIS! te introduceren op je website.

Het woord GRATIS! heeft een hypnotiserende werking op bijna iedereen.

GRATIS! = GEEN RISIKO | GEEN RISIKO = AKTIE

Wanneer je het woord GRATIS! leest, worden heerlijk stofjes afgevuurd in je brein die je een goed gevoel geven.

Omdat er geen risico is, zal je bezoeker sneller actie ondernemen.

Slimme softwarebedrijven geven gratis trials weg met beperkte functionaliteit. Gebruikers gaan er mee aan de slag, krijgen een feel voor het product en ontdekken al snel dat die extra functionaliteiten verdomde handig zijn… KASSA.

Natuurlijk, er blijven altijd freeloaders die alles alléén gratis willen. Maar ik kan je verzekeren dat de verkoop door gratis trials enorm toeneemt.

Het wederkerigheids effect – Ik geef jou iets… jij geeft mij iets terug

Wat kun jij gratis aanbieden op je website?

Heb je een webwinkel, geef dan handige “Hoe je (…)” handleidingen weg of andere bruikbare informatie.

Heb je een informatiewebsite, geef dan een gratis eBook weg. Of video. Iets van waarde voor helemaal GRATIS!

Wanneer je iets weggeeft treedt het psychologische mechaniek op van wederkerigheid:

Er onstaat een ‘schuld’ in het hoofd van je bezoeker. Dit is meestal onbewust.

Het zit nou eenmaal diep in de menselijke psyche dat wanneer iemand jou iets geeft, je iets terug wilt geven (wederkerigheid).

Samenvattende Conclusie

Geef iets van waarde GRATIS! weg op je website. Je verhoogt de kansen aanzienlijk op een verkoop in de (nabije) toekomst.

 

Wil je mij een *groot plezier* doen met een kleine moeite?

TWEET, LIKE of GOOGLE+ deze post even!
Positief Internet Karma Voor Jou:

Leave a Comment:

All fields with “*” are required

Leave a Comment:

All fields with “*” are required