Dé Vraag: What’s in it for Me?

Waar denk je dat de bezoekers van jouw website na 8 miljoen jaar menselijke evolutie in geinteresseerd zijn?

  1. In zichzelf
  2. maar ook:
  3. ehm.. dat was het.

De bezoekers op je website zijn alléén geinteresseerd in zichzelf.

Ze zijn op zoek naar voordelen.

Ze willen:

  • Aardig gevonden worden
  • Populair zijn
  • Zich gewaardeerd voelen
  • Zich belangrijk voelen
  • Geld verdienen
  • Geld besparen
  • Tijd besparen
  • Zich veilig voelen
  • Aantrekkelijker worden
  • Zich sexy voelen
  • Beter zijn dan een ander
  • Ergens bij horen
  • Gelukkiger worden
  • Meer plezier hebben
  • Kennis vergaren
  • Gezonder worden
  • Nieuwsgierigheid bevredigen
  • Pijn vermijden
  • Hun leven eenvoudiger maken
  • Gerespecteerd worden
  • Betekenis aan hun leven geven
  • Een doel bereiken

Je bezoeker vraagt zich voordurend af “Wat heb ik hier aan?

Als je niet binnen enkele seconden duidelijk maakt waarom jouw product of dienst één of meer van zijn behoeften vervult, is hij weg.

En komt niet meer terug.

Vermijdt de woorden ‘ik” en “wij” in je webteksten

Je bent hartstikke trots bent op je mooie product en/of bedrijf,  je vertelt er graag over op je website. Maar het boeit je bezoekers totaal niet.

Laat zoveel mogelijk het woordje “wij” of “ik” weg uit je teksten en focus je tekst op hoe jouw product of dienst één of liefst meer van de bovenstaande behoeften gaat vervullen.

Waarom inspelen op deze motivaties in iedere markt werkt.

Wil je de conversie verhogen op je website? Speel dan in op deze drijfveren in je tekst. De bovenstaande lijst met motivaties werkt in iedere markt, voor elk publiek.  Gaat voorbij trends, werkt voor babyboomers, generatie X, Y én Z

Waarom?

Omdat het het dezelfde principes zijn die ons al duizenden jaren motiveren. Daarom zijn teksten die op deze principes inspelen, verkoopkannonnen voor je website.

 

Wil je mij een *groot plezier* doen met een kleine moeite?

TWEET, LIKE of GOOGLE+ deze post even!
Positief Internet Karma Voor Jou: