Conversie Killer op de Loer

Stel je even voor: Je hebt het komend weekend een leuk feestje en je hebt een nieuwe hippe outfit nodig. Je gaat naar de stad,  kijkt wat rond in etalages … en hoopt een shirt te vinden waarmee je weleens succes zou kunnen hebben bij dat éne meisje 😉 of die stoere hunk als je een vrouwspersoon bent. Je stapt monter een kledingzaak binnen en metéén vliegt er een hooggeblondeerde verkoopster op je af. Je bullshit detector springt aan. “Kan ik jouw ergens mee helpen?” vraagt de verkoopster. Je zegt dat je eerst even wil rondkijken. Ze knikt met een glazige blik om vervolgens een foeilelijke gele broek onder je neus te duwen “Net binnen, helemaal in!” jubelt de verkoopster. Jij knikt nu beleefd,  van binnen voel je de spanning stijgen…  je denkt: “Laat me toch even rustig rondkijken mens!” Je doet toch nog een poging om een shirtje te passen, checkt jezelf in de spiegel en ziet dat het overduidelijk te klein is. (denk: naveltruitje met je buikje lichtjes eronderuit komend). De verkoopster zegt: “Jaaa, perfect zo… dat staat je écht goed! Deze Slim Fit pasvorm is helemaal in dit jaar”. Je voelt je in de mailing genomen en je koopt niets in deze winkel Wat ik met dit verhaaltje wil zeggen is: Niemand vindt het leuk om ‘verkocht’ aan te worden … terwijl wel (bijna) iedereen het leuk vindt om te kopen! Is jouw verkooppagina een hijgerige verkoper of een subtiele, informatieve, lichtjes pushende, TOP verkoper? Schenk de bezoeker op je verkooppagina eerst waarde VOORDAT je begint met het aanprijzen van je product. Laat je bezoeker voelen dat jij zijn huidige situatie begrijpt en geef eerst waardevolle tips en bruikbare informatie. Door eerst waardevolle informatie te geven (gratis ende voor niets) zal je conversie stijgen. Probeer het maar eens. Resultaat gegarandeerd.