Neurotransmitter Internet Marketing

Gebruik inzichten uit neuromarketing onderzoek op je website en verleid je bezoekers subliminal tot een conversie.

Wat is neurotransmitter internet marketing?

Dit is een term voor internet marketing die zich direct richt op de afgifte van neurotransmitters in het brein.

Wat zijn neurotransmitters?

“Een neurotransmitter is een signaalstof die in synapsen zenuwimpulsen overdraagt tussen zenuwcellen (‘neuronen’) in het zenuwstelsel of impulsen overdraagt van motorische zenuwcellen op spiercellen of van zenuwreceptoren op sensorische zenuwcellen”

Simpel uitgelegd: je brein bestaat uit een netwerk van miljarden hersencellen (neuronen) die met elkaar communiceren via neurotransmitters.  Neurotransmitters zijn stofjes die aan elkaar worden doorgegeven door neuronen.

Tot op heden zijn er zo’n 60 neurotransmitters bekend, waarvan serotonine, dopamine, norepinefrine (noradrenaline), epinefrine (adrenaline), endorfines, fenylethylamine (FEA) en acetylcholine de belangrijkste zijn.

“Nou… mooi hoor, maar wat heb ik eraan?”  Kan ik je horen denken.

De neurowetenschap in het algemeen en neuromarketing-onderzoek in het bijzonder schenkt ons -internetondernemers-  interessante inzichten:

Zintuiglijke waarnemingen, emoties en gedachten veranderen en stimuleren de afgifte van neurotransmitters. Het type neurotransmitter dat vrijkomt, is afhankelijk van wat je denkt of voelt.

Warme, liefdevolle gevoelens voor iets of iemand stimuleren een ander deel van je brein dan neurotransmitters die vrijkomen bij angst, wraakgevoelens of boosheid.
(“Ik heb al 3 keer gemaild en die %$^$* webwinkel heeft nog steeds niet gereageerd”)

Door het ‘toedienen’ van de juiste conversie-copywriting of afbeeldingen kun je bewust de afgifte van deze stoffen en hun effect op de emotionele staat van je bezoeker beïnvloeden.

Een voorbeeld:

Je begint je verkooptekst met een belofte die je bezoeker precies op dat moment wil horen.  Je lost de belofte nog niet in. Dit brengt een mix van spanning en opwinding teweeg die zich uitdrukt in de afgifte van neurotransmitter epinefrine ook wel bekend als adrenaline. Ook het beloningscentrum in de hersenen licht op. De neurotransmitter dopamine is verantwoordelijk voor deze tijdelijke euforie. Er wordt al wat dopamine afgegeven in het brein van je bezoeker: door het ervaren van je tekst en beeld die het voordeel/resultaat toont van wat hij graag wil hebben.

Hij voelt het voordeel binnen zijn bereik komen!

Niets staat hem nog in de weg om die heerlijke rush te voelen van de explosieve cocktail van dopamine en endorphinen die zijn brein zullen belonen na de aankoop van jouw product.

Behalve… het risico op verlies, van zijn GELD in dit geval.

De rush wordt al wat minder.

Is het wel een goed product? Kan hij je website vertrouwen?

Het wordt tijd om de afgifte van de neurotransmitter serotonine te stimuleren:

Verhoogde serotonine levels geven een sterkere empathie. Het verbindt mensen, het laat vertrouwen toenemen.

Je bezoeker koopt sneller als hij zich begrepen voelt door jou. Hij moet het gevoel krijgen dat hij jou en je website kan vertrouwen.

Plaats testimonials van tevreden klanten – met zoveel mogelijk details: foto, leeftijd, woonplaats, beroep – zodat je bezoeker zich indentificeert met deze klanten en hij zich inleeft in het positieve resultaat van jouw product.

Let op: Je hebt 20 minuten de tijd

Een sterke rush van neurotransmitters duurt gemiddeld 20 minuten. Na deze piek ben je de aandacht zo goed als kwijt. Het is dus belangrijk om binnen 20 minuten je bezoeker te verleiden tot het aankopen van je product.

Smeed het ijzer wanneer het heet is.

Geef je bezoeker de gelegenheid om actie te ondernemen terwijl de neurotransmitters nog door zijn brein rushen. Communiceer de Instant Gratification van het kopen van je product:
Nu in actie komen=onmiddelijk resultaat

 

Wil je mij een *groot plezier* doen met een kleine moeite?

TWEET, LIKE of GOOGLE+ deze post even!
Positief Internet Karma Voor Jou: