10 Stereotiepe Internet Marketeers

De brave White Hat SEO-er
Stuurt zelfs tijdens zijn vakantie, postkaartjes aan zijn moeder met een minimale keyword density van 3%. Heeft een altaartje met daarop een foto van zijn held: Matt Cutts. Hier steekt hij iedere avond een kaarsje aan en bidt netjes voor hogere posities in Google én zijn leenheer: Koning Content. Wordt graag goed gevonden.

Favoriete uitspraak “Ik ben nummer één

De snelle Black Hat SEO-er
Gebruikt en dumpt domeinen als een loverboy zijn chickita’s. Zijn laatste project is het vliegensvlug opzetten van de website www.Dikke-Winst-Maken-En-Snel-Weg.nl die hij volpompt met geschraapte content. Casht snel in voordat zijn site uit de Google index wordt geknikkerd. Is in een voortdurend,  zenuwslopend kat & muis spel verwikkeld met het Google Webspam Team.

Favoriete uitspraak “Hee pssstt… kan ik nog honderd PR-5 links van je kopen?!”

De gewiekste Goeroe
Is een expert in dromen verkopen, laat geen gelegenheid onbenut om “Zijn Succes Verhaal” te vertellen en hoe JIJ dit succes ook kunt bereiken!!! Vertelt zijn vrienden dat ze morgen met hem kunnen chillen voor €97 of ALLÉÉN VANDAAG voor € 37.  Na betaling krijgen snelle beslissers DIRECT TOEGANG. Organiseert peperdure ‘Seminars’ à raison van € 5999,99 waar hij en zijn matties  mastermind groep hun nieuwste producten aan je pluggen. Vindt de lengte van zijn mailinglijst belangrijker dan van zijn bana.

Favoriete uitspraak “Hoe groot is jouw mailinglijst?

De freebie info junkie
Leeft in een internet marketing droomwereld. Leest de godganse dag IM-info. Verwacht alles gratis en begint te piepen wanneer hij wél voor informatie ‘moet’ betalen. Gaat dan snel op zoek naar een volgende FREEBIE waarmee hij zijn informatie verslaving in stand houdt.  Na de snelle fix van een dosis gratis info voelt de freebie info junkie zich al snel leeg en gaat op zoek naar het volgende shot. Consumeert informatie als een dolle jan maar voert verder geen klap uit.

Favoriete uitspraak:  “Dat kan ik ook gratis vinden in Google

De saaie, serieuze leraar
Is er heilig van overtuigd dat ‘kwaliteits content’ moet bestaan uit een artikel van +/- 9000 woorden, youtube video’s en een bonte verzameling infographics. Zijn laatste e-mail met als onderwerp “Klantenvariabelen Optimaliseren In Het Multi Channel Filter Van Analytics” bestaat wederom uit een chinese muur van content die je dreigend aanstaart vanaf je beeldscherm. Is wél betrouwbaar.

Favoriete uitspraak “Content moet nuttig zijn”

De (heimelijk onderdanige) affiliatemarketeer
Altijd op zoek naar de nieuwste en heetste niches waar hij kan gaan ‘domineren’. Heeft eigenlijk de geheime wens SM-slaaf te zijn om zelf gedomineerd te worden in zijn ‘persoonlijke’ niche.

Favoriete uitspraak “Ben jij een (strenge) autoriteit?

De digi-schizofrene internetmarketeer
Runt 2543 websites. Doet ALLES zelf en zwoegt van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat om zijn passieve inkomen in stand te houden. Zet continu autoresponders op, schrijft eBooks, beantwoordt e-mails,  maakt salespages, Houdt social media profielen up to date, schrijft (gast)artikelen, doet keyword research, laat inhoudelijke comments achter op relevante blogs, zoekt affiliate-partners en analyseert analytics. Checkt – waar dan ook – om de 10 minuten zijn mail. Zijn vrouw smeekt hem in bed om zijn iPad en/of iPhone uit te zetten omdat ze wakker wordt van twitter notificaties of de nasale stem van een amerikaanse goeroe op de Youtubes. Is een zware internetverslaafde in ontkenning.

Favoriete uitspraak “Ik moet eerst nog éven dit doen”

De arrogante professional
Studeerde ‘iets’ met communicatie maar werkt nu bij een gerenommeerd online-marketing bedrijf. Is hier inmiddels opgeklommen tot officieel Google Analytics Adwords Certified Partner individual dinges en snoert klanten vakkundig de mond met jargon zoals SEM, attribution modeling, conversieoptimalisatie, soosjal miediaa en brènding.

Hij legt je nog één keer (hoofdschuddend) uit dat:
“Custom dimensions gebruikt kunnen worden als dimensies om segmenten aan te maken zodat meteen de ROI te meten is en de ‘Unified Segmentation’ geavanceerde segmenten nog geavanceerder worden.”

De schaamteloze copycat
Kopieert zonder blikken of blozen je COMPLETE salespage én infoproduct. Neemt zelfs niet de moeite om één woord te herschrijven. Verstopt zich achter 10 proxyservers. Omdat hij zijn jatsel op een private registration .com domein heeft gezet kan je hem niet achterhalen: Geen contactinfo, niks, nada … is een onvindbare aarsbanaan.

Mocht je hem toch weten te achterhalen,

Dan is zijn favoriete uitspraak “Dat heb IK niet gedaan

###

TWEET, LIKE of GOOGLE+ je deze post even?
Positief Internet Karma Voor Jou: