Top Notch Design + Killer Copywriting = Kassa

Je bezoeker maakt in 0.05 seconden zijn beslissing of hij je webstek de moeite waard vindt.
Blijft hij… of klikt hij de dodelijke back button?

Deze eerste indruk hangt van veel factoren af:

  • Structuur
  • Lettertypen
  • Kleuren
  • Hoeveelheid tekst
  • Layout
  • Witruimten
  • En meer…

Het design van je website wordt in 17 milliseconden(!) beoordeeld

 

Google publiceerde in 2012 onderzoek naar de rol van visuele complexiteit op de eerste indruk van een website.
Een van de conclusies was dat het design in 17 milliseconden wordt beoordeeld.
Je bezoeker heeft een vaststaand idee over hoe een website eruit moet zien.

Een onconventionele layout kan spannend zijn én mooi.

Maar…

Je bezoeker verwacht website elementen waar deze horen: Navigatie menu bovenaan, winkelmandje rechtsboven, footer menu: in de footer!
Ben je té creatief dan kan je bezoeker, verward je website verlaten.
Om nooit meer terug te komen. De harde realiteit van het internet.

De eerste indruk van je webstek is 94% design gerelateerd

Onderzoekers van de Missouri University of Science and Technology  analyseerden, hoe verschillende design + content factoren, de waargenomen betrouwbaarheid van websites beïnvloeden.

Dit onderzoek toonde aan dat de look & feel van een website, verantwoordelijk zijn voor de eerste indruk.

94% van de feedback, gegeven door de deelnemers aan dit onderzoek, ging over het design (drukke layout, gebrek aan navigatie elementen, kleurschema, kleine tekst, pop-ups, etc.)

Slechts 6% van de feedback ging over de content. De visuele aantrekkelijkheid en navigatie mogelijkheden hadden de grootste impact op de eerste indruk.

Je hebt een goede eerste indruk gemaakt, wat nu?

Welnu, nu kan het werk beginnen! Content, content, content.

Mijn oma zei altijd: “Van alléén een mooi bord kan je niet eten”.

Laat mij mijn oma’s wijsheid verklaren:

Je mag de mooiste website hebben, voorzien van oogstrelend design – wanneer de inhoud niet resoneert met je doelgroep – dan is de slag alsnog verloren!

Spreekt je website de taal van je doelgroep?
Wordt de belangrijkste vraag snel en duidelijk beantwoord: “What’s in it for me?”

Vergeet niet: je bezoeker is alleen geïnteresseerd in… zichzelf.

Hij is op zoek naar voordelen. Hoe hij zijn aardse bestaan kan verbeteren.
Snel, eenvoudig en het liefst gratis 🙂 Maar ook jouw schoorsteentje moet roken.

Hoe verleid je die wispelturige bezoeker tot een conversie?

Het is mijn overtuiging dat je eerst WAARDE moet bieden om je bezoeker te verleiden tot een conversie:
Een aankoop, een inschrijving op je mailinglist of welke actie  je ook verlangt van je bezoekers.

Top Notch Design + Killer Copywriting

‘Mooie’ mensen krijgen meer aandacht – ongeacht hun inhoud. Zo is het ook met websites.
Maar met alleen een mooie verpakking kom je er niet. Wat heb je inhoudelijk te bieden?

Veel gehoord: “Mensen lezen niet op internet”. Niet waar.

There is no such thing as an attention span. People have infinite attention if you are entertaining them.
– Jerry Seinfeld –

Zolang je content interessant is, op een aantrekkelijke en vermakelijke wijze gepresenteerd…
… en rete-relevant is voor je bezoeker, dan leest hij gretig. Hapklare brokken vol met voordelen – eenvoudig en snel te consumeren.

Lezen is: betrokken raken. Je copy moet een verbinding tot stand brengen. Het is een korte liefdes affaire.

Een verleidingsdans met als een doel: die felbegeerde conversie tot stand brengen. Kassa!